På intranätet hittar du information om hur du bokar tavlorna.
Till intranätet
Tips på utformning
- Vid svartvit bild jobbar vi huvudsakligen med färgade rutor. Det är även tillåtet att använda vita rutor om de är i kombination med de färgade.
- Man kan fördelaktigen göra om sin bild till svartvit om den inte är nog bra från början.
- Jobba med maximalt tre färger på svartvit bild eller grå botten, men sträva efter att endast använda två.
- Färgad typografi är endast tillåtet på vit eller grå botten, aldrig på färg. Ett undantag är att ha en ljus nyans som botten mot en typografi i fullton inom samma färg.
- Att jobba med kombinationen färgat rutsystem, svartvit bild samt tydlig typografi lyfter identiteten mer än att jobba med till exempel en färgbild och vit / svart typografi.
- Jobba gärna med siffror stort då de är väldigt karaktäristiska. I denna kampanj kopplas de stora siffrorna snabbt till de numrerade och färgade soptunnor som finns runt om i staden. Siffror kan vid stora storlekar också fungera som grafiska element.
I vissa sammanhang kan man enbart jobba med färg och typografi och ändå på ett tydligt sätt visa att Stockholms stad är avsändare. Det ger ett modernt uttryck som i det här fallet är smart sammankopplat med den kampanj enheten är en del av.
- Låt färgerna ta för sig. Här har man på effektivt sätt dragit uppmärksamhet till kommunikationsytan genom starka välkombinerade färger.
- Symbolen kan med fördel användas som grafiskt element om sammanhanget förklarar och förstärker kopplingen till staden.
- Svartvita bilder fungerar bra när starka färger används.
Kampanjer på de digitala tavlorna
För kampanjer på de digitala tavlorna, läs mer här.