När och hur ska logotypen användas
- Logotypen ska alltid användas i sammanhang som riktar sig till en internationell målgrupp för att marknadsföra och positionera Stockholm och Stockholmsregionen i världen.
- I sammanhang som riktar sig till både lokala och internationella målgrupper ska logotypen samexistera med logotypen S:t Erik (co-branding), där Stockholm – The Capital of Scandinavia positionerar och marknadsför Stockholm mot internationell målgrupp och S:t Erik fungerar som avsändarlogotyp, t ex Kulturfestivalen.
- Logotypen ska alltid användas vid medverkan på internationella mässor och utställningar för att marknadsföra Stockholm och Stockholmsregionens fördelar, t ex Mipim, Expo Real.
- Logotypen ska alltid användas vid internationella evenemang som genomförs i Stockholm – då evenemanget har beviljats marknadsföringsstöd, genererar tillresta besökare och/eller bevakas av internationell media.
- Logotypen får inte omarbetas eller ersättas med typograferad text.
Exempel på tillämpning
Festivalerna Stockholms Kulturfestival och We are Stockholm som både riktar sig till lokala och internationella målgrupper.
Nyårsfirandet som både riktar sig till lokala och internationella målgrupper.
Webbplatsen visitstockholm.com som riktar sig mot en internationell målgrupp.
Webbplatsen investstockholm.com som riktar sig mot en internationell målgrupp.
MIPIM – fastighets- och investerarmässa i Cannes, Frankrike.
Expo Real – fastighets- och investerarmässa i Tyskland.
AudiFisSki World Cup (parallellslalom) Hammarbybacken.
IAAF Diamond League, Bauhausgalan (friidrott) Stockholms stadion.